Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


* június 26-29. 3 nap Mura + 1 nap Dráva

20180616_141934.jpgAz első napon kenuzástanulás, és már akkor is lezizzenés. 3 nap Mura + 1 nap Dráva menti ágak vízitúra. Már az első nap is brilliáns. Kis sodrású öbölben megtanítunk kenuzni, aztán a Mura-környéki "lájtosabb" mellékágakon, ill. lehet, hogy még a Kerkába is felevezve gyakorolsz. Felkészülsz arra, hogy a többi napon a vízitúra biztonságos legyen. 
 

Szállás a vízitúrán
14260803.jpgA Mura (és a Dráva) mentén, ill. környékén bárhol tudsz a booking.com-mal foglalni. Mi - attól függően, hogy az adott időpontban hol és hány szabad hely van - Muraszemenyén (itt 7 szobában 17-en férnek el), Letenyén, Molnáriban, Murakeresztúron, a 4-napos túrázóknak pedig Vízváron foglalunk szállást, de Nagykanizsán is van kemping. Ha kéred, pontosabban kizárólag akkor, ha nagyon jóelőre kéred/kéritek, akkor nektek is "stoppolunk" helyet. Ez azt jelenti, hogy a vendéglátóknak jelezzük az igényt, ők ideiglenesen fenntartják a helyet, de nektek kell formálisan foglalni. A szállás költségét - amit a túradíj nem tartalmaz - nektek kell a szállásadók felé rendeznetek. 

 

Az 1. napi kenutúra: betanulás, gyakorlás és kenuzás Muraszemenye környékén a Mura mellék-, és holtágain, ill. tavakon 

MURASZEMENYE HOME MURARATKA (Magyarország) - HUF 41944 ártól | BOOKED

11:30-kor Muraszemenyén a Balaton-felvidéki Nemzeti Park Hódvár Kikötőjében találkozunk! Ha a GPS-be a Hódvár Kikötőt írod nem fogsz eltévedni. Az első nap a tanulásé, gyakorlásé. A Murán ugyanis kizárólag jól irányított kenuk legénységei szállhatnak vízre. Nem tréfa. Viszont a nyílt Murán történő vízre szállás előtt a Mura kisebb sodrású mellékágaiban, ill. festői tavakon meg tudunk tanítani kenuzni úgy, hogy biztonságban vagy. 

mura-vizitura-32-mi-101.jpgA kormányosén kívül, megtanítjuk a vezérevezős feladatát. Ezt meglepően kevesen ismerik. A tanulás után sokat gyakorolsz. Tegyük hozzá, a gyakorlási terep már önmagában is horror-gyönyörű. Tehát egy füst alatt félelmetesen csodálatos vízitúrád is lesz tavakon, kisebb ágakban, ill. akár fel-, és beevezve a Kerkába is. 

mura-totszerdahely-3.jpgMi van, ha igazán rutinos, profi vízitúrázókból áll a csapat? Mi van, ha nektek az "élesbeni" Mura-túra előtt már nem kell megtanulni a kenukat irányítani? Mi van, ha ezerszer csináltátok, és jól végzik mind a vezérevezősök, mind a kormányosok a munkájukat? Csak élvezzétek az észbontóan gyönyörű tájat! 

Azok a mellékágak, amik a hozzátok képest még kevésbé gyakorlott kenusoknak a betanulási terepet jelentik, a pazarnál is gyönyörűbb, megkapó, vadregényes, csodaszép helyek. Olyan tájak, amikkel nem tudsz majd betelni. 

 

2. napi Mura-kenutúra; Muraszemenye-Molnári, 31 km 

hodvar-kikoto-4242.jpg

Elképesztő lesz. Nem hiszel majd a szemednek. Besírsz. 9:00-kor Muraszemenyén a Mura partján a kocsik utasai kiszállnak. Kérjük vegyetek ki minden a vizen fontos dolgot a kocsikból. Csak a sofőrök leviszik a kocsikat Molnáriba. Ha valaki ezen a napon csatlakozik be a Mura kenutúrába, akkor - egyeztetjük - vagy 9-kor Muraszemenyén vagy 9:30-kor Molnáriban, Molnári községen belül pedig az Alkotmány utca folyó felöli végénél a Mura partján találkozunk! 
20170618_125516.jpg
Molnáriban hagyjuk a lehető legtöbb autót, a teleautó rendszerben, szó szerint tele autókkal Molnáriból visszaugrunk, visszamegy/visszajön minden sofőr Muraszeményére.

Azért hagyunk már délelőtt Molnáriban kocsikat, hogy amikor majd a kenukkal a Murán Molnáriba érünk, akkor már legyen(ek) ott autó(k). 

mura-totszerdahely-1.jpgMuraszemenyén felszerelés átadás-átvétel, bepakolás, még egy ellenőrző leltár, még egy üveg ásványvíz, még egy kis naptej, még egy-két túravezetői intelem és instrukció után vízre tesszük a hajókat.

 

 

mura-totszerdahely-kozeleben-kis-ag.jpgHa valaki csak ezen a napon kezdi a vízitúrát, tehát neki nem volt tegnap kenuzástanulás és gyakorlás, ellenőrízzük, hogy tényleg biztonságban van-e az adott hajó vagy csapat. Megnézzük, hogy hogyan irányítjátok a kenukat. Reméljük a jelentkezési folyamatban komolyan vettétek: a vízitúra veszélyes üzem. Bízunk abban, hogy egyik hajó legénységének sem kell a parton maradnia. Emberélet a tét. De ha Hála Égnek tényleg  magabiztosan uraljátok a kenukat, akkor 'off we go'! SHOW TIME. Fontos. Ha valaki csak ma csatlakozik a vízitúrába és budapesti vagy budapest-környéki, akkor már nagyon korán az M7-esen kell lennie. mura-vizitura-35-.jpgKönnyen lehet, hogy a Balaton felé a forgalom erős lesz az autópályán a kenutúra napján (is). Bocsánat, de az elkésőket nem tudjuk megvárni. A vízitúra végén a teleautó rendszerünk segítségével könnyen visszajutsz az autódhoz, hiszen már lesz a napi célban (Molnáriban) autó vagy autók, ami(k) visszareppenti(k) a sofőröket a Muraszeményen (azon belül Alsószemenyén) hagyott kocsihoz. 
 

3. napi Mura-túra: Molnári - Őrtilos, 15 km 

mura-vizitura-mura-molnari-12-.jpgEzen a szakaszon igencsak segít a Mura sodrása. 

Ha gyors sodrású vizeken is igencsak rutinos, a kenukat jól kormányzó a társaság, és kocsikkal jöttök, akkor 9:30-kor, Murakeresztúron (igen!!), a vasútállomás parkolójában találkozunk. Ugyanis - most jön a logisztikai zsenialitás - a Mura-evezés előtt teleautós rendszerben egy kicsit "logisztikázunk". Hagyunk Murakeresztúron kocsit vagy kocsikat, és minél kevesebb autóval megyünk "fel" Molnáriba. Miért is? Mert ez teszi lehetővé, hogy amikor majd délután a kenukkal a Murán (és pár métert a Dráván is lapátolva) Őrtilosba érünk, akkor ott lazán felszállhassunk a 14:38-as, vagy ha lassan evezgettünk, akkor a 16:51-es vonatra (!) és - ha a MÁV is úgy akarja - 7-8 perc alatt megtesszük a vasúttal csak 7 km-es utat. Egyébként autóval várna ránk egy hosszú kerülő, mivel a Mura mentén Murakeresztúr és Őrtilos között autóval járható út nincs.   
Tehát: Murakeresztúrról a lehető legkevesebb kocsival autózgatunk fel a vízre szállás helyére (Molnáriba). Molnáriban megtörténik a 
mura-vizitura-mi-101.jpgfelszerelés átadása-átvétele, a cókmók kenukba pakolása, tartunk még egy ellenőrző leltárt, hogy megvan-e minden, ásványvíz, naptej, stb. 

Elrebegünk még egy-két túravezetői intelmet, instrukciót, majd (galád módon) ellenőrízzük, hogy tényleg biztonságban van-e a csapat. Ha vannak a csapathoz ezen napon csatlakozó túrázók, akkor megnézzük, hogy hogyan irányítjátok a kenukat.

mura-vizitura-6555-.jpg

A vízitúra veszélyes üzem. Kizárólag a tökéletesen irányított kenuk indulhatnak (Mura vízi) útra. Bízunk abban, hogy egyik hajó legénységének sem kell a parton maradnia, mivel akinek nem lenne biztonságos az evezés, az nem jöhet. Emberélet a tét. De ha Hála Égnek tényleg betanulás nélkül is szuper ügyes a csipet-csapat, ha magabiztosan uraljátok a kenukat, ha nem volt a részetekről túlzás a jelentkezési előtti párbeszédben, amikor a kenus gyakorlatról faggattunk, akkor indulhat a muri. Pardon, a Mura. Túra. 
mura-vizitura-45-.jpgAmit nehéz szavakkal leírni. Ha van olyan, hogy ÉLETRE szóló élmény, akkor EZ az. A kikötésekkel lesz legalább két pisilési, úszkálási és falatozási szünet, ill. ha sokat csorgunk lapátolás nélkül, akkor is az indulástól számított 3 óra múlva lent leszünk. A Mura túra végén vonatra pattanunk (vagy felszállunk a vonatra). Murakeresztúrra megyünk, és most kapják vissza a "kölcsönt" azok a sofőrök, akik reggel fuvaroztak másokat. Akiknek a kocsijuk "lent" maradt Murakeresztúron, azok felviszik azokat a túratársakat Molnáriba, akiknek még ott van a kocsijuk. 
 

4. napi vízitúra: "lájtos" (csoda)túra Dráva menti mellékágakban

img_20180913_102117.jpgVízváron, mégpedig Vízvár egyetlen Dráva-partján (a Dráva utca folytatásában) találkozunk! Mindjárt írjuk, hogy mikor, mivel az "attól függ". 
Ha Vízváron van a szállásod, akkor lesz idő kényelmesen reggelizni, elkészülni. Választhatsz: vagy kilépsz a kapun és a vízzel, elemózsiával, naptejjel, törölközővel felszerelkezve lesétálsz a Dráva partra, vagy legurultok kocsival. Vízváron a Dráva part a parkoló autóknak biztonságos.

drava-vizitura-5300118.jpg

Ha ezen a napon kapcsolódtok be a túrába, és még nem kenuztatok, 9:15-re várunk. Ha viszont már
i) voltatok tegnap / tegnap is a túrán, vagy
ii) ugyan csak erre a napra jöttetek, de nagyon rutinos kenusok vagytok, akkor másodperc pontossággal 10:00-kor találkozunk. 

Wc, naptejezés után megkezdjük az oktatást azoknak, akik már ültek kenuban, de még nem nagyon tapasztaltak. Mindent lassan, jól követhetően megmutatunk, elmagyarázunk, újra és újra, lassan, többször megmutatunk. Közben naptejezzetek. Aztán kiosztjuk a felszerelést, felvesszük a mindenkinek kötelező mentőmellényt, vízre tesszük a hajókat. Vízre szállás után - a képen is látható - beöblösödésben egy ún. sarkantyú, egy hosszú, és a folyásra merőleges kőből készített félsziget fedezékében kezdődik a gyakorlás. Biztonságos a hely. Nem áll fenn annak a veszélye, hogy a Duna-Dráva torkolatnál vagy a Fekete-tengernél érnénk utol, ha elsodródsz. (Ezt csak udvariasságból írjuk. Max. a Vaskapuig mennénk utánad.)

drava-vizitura-8400118.jpg

Ahogy egyre ügyesebbek a legénységek, szép lassan készek vagyunk az óvatos indulásra. 10 órakor megjönnek a szuper profik is, ők is wc, naptejezés, szöttyögés, kenupakolás után készek az indulásra. A 45 perce még életükben először kenuzók cucca eddig a parton volt, most a bepakoláshoz még néhány percre kikötünk, ill. még egyszer érdemes elmenni wc-re. Végül régi és friss profik együtt, ellökjük a kenukat a parttól. Akik már voltak tegnap is, vagy van kenus múltjuk, azok csak élvezik a nagyszerű tájat, akik ma kezdik a vízitúrázást, azokkal folytatódik a gyakorlás. Mindig a komfortzónán belül maradunk, elindulunk evezéstechnikailag "lájtosabb" ágon, folyamatosan zajlik a coaching. 

vizvar-kozeleben.jpg

Ha kell, megfogjuk a lapátot, a karodat, kezedet, segítünk - és szinte már szálltok a kenuval. Kapjátok az instrukciókat, a flotta egyre flottabbul megy. Észre sem veszitek, pontosabban olyan eszementen gyönyörű a táj, hogy nagyon is észrevettétek, már vízitúráztok.

Bekukkantunk a kisebb ágakba is, a legszebb holtágakban elmegyünk koppanásig. 

drava-vizitura-te-101-horvatorszagbol.jpg

Felevezünk egy Dráva melletti kisebb ágon, lazán (vagy nem is olyan lazán) repesztünk (vagy csak ballagunk) fölfelé az ún. limányokat kihasználva. A limány a beöblösödő partoknál a víz sodrással szembeni áramlása. Amikor látod a saját szemeddel, amikor ki is próbálod, csak nevetni fogsz. 

kis-ag-2.jpegÉs természetesen úgyis spórolunk majd a felevezés fáradtságán, hogy a belső ívek, a domború kanyarok mentén megyünk. Mindig a homorú oldalon sietősebb a vizeknek, ott gyorsabb a sodrás. Elképzelhetetlenül szép helyeken kacskaringózunk és közben tanulsz, tanulsz, gyakorolsz. Már oldalazni is tudsz a kenuddal. Ha biztonságos, akkor a túranap végén rámerészkedünk a (nyílt) Drávára. Olyan lesz, mintha felülnél a TGV-re. A nap során lesz/volt több megálló, pisilési és ebédszünet, mielőtt visszacsorgunk, visszalapátolgatunk Vízváron az indulási helyre! 

vizvar-mellett-jaj-de-gyonyoru-helyek-vannak.jpg

ELKÉPZELHETETLENÜL gyönyörű lesz, (utólag volt) a táj, olyan bónuszokkal, hogy a Dráva (más hazai folyóinkhoz képest, amit sajnos rondít a PET-palack tenger) úgy is tiszta, hogy nincs rajta sok szemétből álló uszadék. Pozitívan meg leszel lepődve. 14 óra körül lesz vége a túrának, még kérünk segítséget a kenuk szivacsolás utáni pakolásában.
(fotó: Györkő Zsombor) 

 

gemenc-kenutura-gemenc-vizitura.jpg

Vízitúrák a Dráva, a Rába és a Mura mellett sok helyen!
A tisza-to-vizitura.hu oldalon találod a tisza-tavi, a tiszatura-vizitura.hu oldalon a felső-tiszai, Öreg-Túr, Körös, Szarvasi-Holt-Körös, a hernad-vizitura.hu-n a Hernád, a Sajó, és a bodrogzugi, a szigetkozvizitura.hu oldalon a szigetközi, a gemenc-vizitura.hu oldalon a gemenci, valamint a Vajas-fok vízitúráinkat.  
 

20240511_bodrogzugi-arter-bodrog-vizitura-2.jpgKockázatkezelés
A vízitúrákon alkoholt fogyasztani tilos és a mentőmellény viselése kötelező. A külső körülmények, így az idő-, és vízjárás kockázatát a jelentkezéssel vállaljátok, lásd ÁSZF. Ha külső körülmény miatt nem indulhat a kenutúra, de a túradíjjal együtt utalsz 1700 Ft/fő/nap összegű átregisztrálási díjat, akkor alternatív helyen és/vagy időben túrákat ajánlunk fel. A saját kockázatok (gyomorrontás, foci közben meghúzott vádli, bármi) kezelésére pedig az összes hazai biztosítónál, jellemzően 2.5%-os díj mellett köthető utazási biztosítást javasoljuk, mivel annak része az útlemondási biztosítás is. A biztosítás haszna, hogy ha lázas lesz a gyerek, ne adj Isten temetésre kell menni, stb. nem vész el a túradíj. (Nem vagyunk egyik biztosítónak sem az ügynöke).

 

Túradíj irányárak
Hívj, +36209342760minden kérdésre szívesen válaszolunk, továbbá a Mura-evezés tervezett időpontja függvényében mondjuk (és term. e-mailben át is küldjük) a túradíj összegét, amelynek az irányárát a túradíj irányárak linkre kattintva máris láthatod. 
 

Jelentkezés a Mura vízitúrára
mura-vizitura-45-.jpg1. Először is kérünk szépen egy hívást a következő számon: ​
+36209342760

Egyeztessünk (időpont, létszám, időtartam, közlekedés, szállás- és étkezés, vízitúrás gyakorlat, a résztvevők....). Kérjük az általános szerződési és részvételi feltételek, és a "mit kell hozni" részek alapos elolvasását, majd ezek elfogadása esetén a jelentkezési lap átküldését a raba_vizitura@yahoo.com e-mail címre. (Igen, a Mura kenutúráink esetén is kérjük nyugodtan használd a raba_vizitura@yahoo.com e-mailünket, a Mura vízitúráinknak nincs külön e-mail címe)
mura-vizitura-6555-.jpgVisszaigazolást küldünk és a visszaigazolást követően (tehát kizárólag az írásos vísszaigazolás után) kérjük a Mura túradíj utalását.  
(MediaComm Kft., 12001008-00106900-00100007).
Utaláskor a banki közlemény rovatba kérjük szépen a vízitúrára jelentkező számlázási címét irányítószámmal, a kenutúra időpontját (hónap, kezdőnap és utolsó nap) és a vízitúra helyét (vagyis a Murát) beírni. Például: 

6442 Kurd, Honti A. u. 7. 2025. június 26-29. 3 nap Mura + 1 nap Dráva mente

 

mura-vizitura-mura-molnari-12-.jpgMura evezés - ezen Mura kenutúra esetében - 15 km Molnáritól Őrtilosig. Ezen a szakaszon igencsak segít a Mura sodrása. 

Ha gyors sodrású vizeken is igencsak rutinos, a kenukat jól kormányzó a társaság, és kocsikkal jöttök, akkor 9:30-kor, Murakeresztúron (igen!!), a vasútállomás parkolójában találkozunk. 

 

Ugyanis - most jön a logisztikai zsenialitás - a Mura-evezés előtt teleautós rendszerben egy kicsit "logisztikázunk". Hagyunk Murakeresztúron kocsit vagy kocsikat, és minél kevesebb autóval megyünk "fel" Molnáriba. Miért is? Mert ez teszi lehetővé, hogy amikor majd délután a kenukkal a Murán (és pár métert a Dráván is lapátolva) Őrtilosba érünk, akkor ott lazán felszállhassunk a 14:38-as, vagy ha lassan evezgettünk, akkor a 16:51-es vonatra (!) és - ha a MÁV is úgy akarja - 7-8 perc alatt megtesszük a vasúttal csak 7 km-es utat. Egyébként autóval várna ránk egy hosszú kerülő, mivel a Mura mentén Murakeresztúr és Őrtilos között autóval járható út nincs.   
Tehát: Murakeresztúrról a lehető legkevesebb kocsival autózgatunk fel a vízre szállás helyére (Molnáriba). Molnáriban megtörténik a 
mura-vizitura-mi-101.jpgfelszerelés átadása-átvétele, a cókmók kenukba pakolása, tartunk még egy ellenőrző leltárt, hogy megvan-e minden, ásványvíz, naptej, stb. Elrebegünk még egy-két túravezetői intelmet, instrukciót, majd (galád módon) ellenőrízzük, hogy tényleg biztonságban van-e a csapat. Megnézzük, hogy hogyan irányítjátok a kenukat.

mura-vizitura-6555-.jpg

A vízitúra veszélyes üzem. Kizárólag a tökéletesen irányított kenuk indulhatnak (Mura vízi) útra. Bízunk abban, hogy egyik hajó legénységének sem kell a parton maradnia, mivel akinek nem lenne biztonságos az evezés, az nem jöhet. Emberélet a tét. De ha Hála Égnek tényleg betanulás nélkül is szuper ügyes a csipet-csapat, ha magabiztosan uraljátok a kenukat, ha nem volt a részetekről túlzás a jelentkezési előtti párbeszédben, amikor a kenus gyakorlatról faggattunk, akkor indulhat a muri. Pardon, a Mura. Túra. 
mura-vizitura-45-.jpgAmit nehéz szavakkal leírni. Ha van olyan, hogy ÉLETRE szóló élmény, akkor EZ az. A kikötésekkel lesz legalább két pisilési, úszkálási és falatozási szünet, ill. ha sokat csorgunk lapátolás nélkül, akkor is az indulástól számított 3 óra múlva lent leszünk. A Mura túra végén vonatra pattanunk (vagy felszállunk a vonatra). Murakeresztúrra megyünk, és most kapják vissza a "kölcsönt" azok a sofőrök, akik reggel fuvaroztak másokat. Akiknek a kocsijuk "lent" maradt Murakeresztúron, azok felviszik azokat a túratársakat Molnáriba, akiknek még ott van a kocsijuk. Ugye ééérted...?
Mondjuk a leírás alapján kisebb csoda ha érted, de hátha. Komolyra fordítva. Ha a leírtakat elsőre értetted, akkor TE vagy a mi emberünk. Az ilyen (láng)elmékből lesznek a legjobb vízitúrázók.