Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2026. július 20-26. Mura + Dráva vízitúra választhatóan 1-2-3-4-5-6-7-napos túra

drava-vizitura-20250627.jpegVálaszthatóan 1-2-3-4-5-6-7-napos Mura+Dráva vízitúra!
3 nap Mura + 4 nap Dráva vízitúra = Egy tökéletes vakáció, életed egyik legnagyobb élménye
Amikor 20-30-40 év múlva visszagondolsz a legnagyobb élményekre, egy olasz, egy horvát, egy thaiföldi út ha eszedbe is jut, jó eséllyel ez lesz a "mindent visz". A csúcs. Az örök. Jöhetsz a túra akárhány napjára, de ha a teljes hétre jöttök, az stresszmenedzsment szempontból olyan szervezetednek, mintha újjászülettél volna. 
 

20180713_144.jpg

Szállás a Mura+Dráva vízitúrán
A környéken bárhol tudsz a booking.com-mal foglalni. Mi - attól függően, hogy az adott időpontban hol és hány szabad hely van - Muraszemenyén (itt 7 szobában 17-en férnek el), Letenyén, Nagykanizsán, Molnáriban, Murakeresztúron foglalunk szállást. 

Ha kéred, pontosabban kizárólag akkor, ha nagyon jóelőre kéred/kéritek, akkor nektek is "stoppolunk" helyet, ami azt jelenti, hogy a vendéglátóknak jelezzük az igényt, ők ideiglenesen fenntartják a helyet, de nektek kell formálisan foglalni. A szállás költségét - amit a túradíj nem tartalmaz - nektek kell a szállásadók felé rendeznetek. 

 

 

1. nap: betanulás, gyakorlás és agyeldobó vízitúra a Mura mellék-, ill. holtágain, lefelé jövetben pedig a Murán 

A Mura-vízitúra napján 10:29-kor Muraszemenyén a Balaton-felvidéki Nemzeti Park Hódvár Kikötőjében találkozunk! 
img_4787--1-.jpegHa a GPS-be a Hódvár Kikötőt írod be, nem fogsz eltévedni. De nyugodtan ránk is csörrenhetsz, és a két utcából álló Muraszemenyén belül telefonon készséggel távnavigálunk... Az erős sodrású Murán kizárólag jól irányított kenuk legénységei szállhatnak vízre. Nem tréfa. Mielőtt valaki rámerészkedik a nyílt Murára, meg kell tanulnia a kenu tökéletes irányítását. Ezzel kezdünk. A Mura egy kellemes beöblösödésében megtanítjuk neked a hajó irányítását.

20250623_094826_resized.jpgTehát a Murás túranap első része a kenuzás csínjának-bínjának elsajátításáról, a biztonság megteremtéséről szól. A Mura sodrásának erejét képpel nehéz átadni, ezért csak azt kérjük: hidd el! Tehát üdvözlés, naptejezés, wc után úgy megtanulsz / megtanultok kenuzni, hogy (szinte) világbajnok leszel, és a betanulás közben is biztonságban vagy. A kormányosén kívül, megtanítjuk a vezérevezős feladatát. ​

img_4778.jpegEzt meglepően kevesen ismerik, holott enélkül a gyors sodrású folyókon ki vagytok szolgáltatva a víz kénye-kedvének. 
A (be)tanulás után sokat gyakorolsz. 

Utána pedig jöhet a Mura vízitúra. Elindulunk felfelé. Egy kicsit meg kell húzni a lapátokat, mire újra lájtos, könnyen evezhető részhez érünk. Ha kell, vagy ahol kell, ott néhol kicsit csalunk és vontatjuk a kenut fölfelé menetben. 

img_4734.jpeg

Aztán a Mura kisebb sodrású mellékágán elképzelhetetlenül gyönyörű vízitúrád lesz.
Ugyanis a g
yakorlási terepet (is) jelentő murai mellékágak szürreálisan csodálatosak.
Tehát ezen a napon képtelenül szép vízitúrád lesz. A kisebb ágakban szinte akadálytalanul haladunk felfelé. Megszerzed a szükséges gyakorlatot, és ha nagyon ügyesek leszünk, akkor feljutunk a Kerka torkolatig, beevezünk a Kerkába is. És m
i van, ha igazán rutinos, profi vízitúrázókból áll a csapat? Mi van, ha nektek az "élesbeni" Mura-túra előtt már nem kell megtanulni a kenukat irányítani?

img_4733.jpegMi van, ha ezerszer csináltátok, és jól végzik mind a vezérevezősök, mind a kormányosok a munkájukat? Akkor enjoy the day, hagyd, hogy betöltsön az észbontóan fenséges táj, ami a profi kenusoknak  életre szóló élmény. Élvezzétek a Tejút Galaxisban is ritkaságnak számító vidéket! 

A Mura mellékágai a pazarnál is gyönyörűbb, megkapó, vadregényes, csodaszép helyek.

img_4687.jpegOlyan tájak, amikkel nem tudsz majd betelni. Itt nagyon jó kedve volt a Teremtőnek. Elemózsia-eszegetős, lábnyújtóztatós, több kiszállási, pisilési szünettel a túra 16:00 körül ér véget, a csillagtúra végén az indulási kikötőbe, a parkoló kocsidhoz érkezel. Kérjük, hogy a hajókat hímes tojásként, vagyis nagyon óvatos kezelve segítsetek a helyükre visszatenni. Köszönjük!

 

2. napi Mura-kenutúra: Muraszemenye-Tótszerdahely, 24 km 

hodvar-kikoto-4242.jpg

Elképesztő lesz. Nem hiszel majd a szemednek. Besírsz. 9:00-kor Muraszemenyén a Hódvár kikötőnél a Mura partján a kocsik utasai kiszállnak. Kérjük vegyetek ki minden, a vizen fontos dolgot a kocsikból. Csak a sofőrök leviszik a kocsikat Tótszerdahelyre. Ha valaki ezen a napon csatlakozik be a Mura kenutúrába, akkor - egyeztetjük - vagy 9-kor Muraszemenyén/Alsószemenyén, vagy 9:30-kor Tótszerdahelyen, e-mail-ben elküldött helyen találkozunk! 
20170618_125516.jpgUtóbbi esetben Tótszerdahelyen hagyjuk a lehető legtöbb autót, és teleautó rendszerben, szó szerint tele autókkal ugrunk vissza Muraszemenyére. Tehát minden sofőr, akik közül sokan lent "hagytak" kocsit Tótszerdahelyen, visszajön Muraszemenyére / Alsószemenyére. Azért hagyunk már délelőtt "lent" kocsikat, hogy amikor majd a kenukkal a Murán Tótszerdahelyre érünk, akkor már legyen(ek) ott autó(k). 
mura-totszerdahely-1.jpgÉs akkor térjünk vissza a túrához, azon a ponton, hogy a napi célban már van egy-két-néhány kocsi, és már mindenki Muraszemenyén van a Hódvár Kikötőnél.  Felszerelés átadás-átvétel, bepakolás, még egy ellenőrző leltár, még egy üveg ásványvíz, még egy kis naptej, még egy-két túravezetői intelem és instrukció után vízre tesszük a hajókat. 
mura-totszerdahely-kozeleben-kis-ag.jpgHa valaki csak ezen a napon kezdi a vízitúrát, tehát neki nem volt tegnap kenuzástanulása és gyakorlása, ellenőrízzük, hogy tényleg biztonságban látjuk-e az adott hajót vagy csapatot. Megnézzük, hogy hogyan irányítjátok a kenukat. Reméljük a jelentkezési folyamatban komolyan vettétek: a vízitúra veszélyes üzem, a Mura pedig különösen az. Bízunk abban, hogy egyik hajó legénységének sem kell a parton maradnia, ugyanis akit nem látunk biztonságban, az nem jöhet a túrára. Emberélet a tét. De ha Hála Égnek tényleg magabiztosan uraljátok a kenukat, akkor 'off we go'! SHOW TIME. Fontos. Ha valaki csak ezen a napon csatlakozik a vízitúrába, és budapesti, vagy budapest-környéki, akkor már nagyon korán az M7-esen kell lennie. mura-vizitura-35-.jpgKönnyen lehet, hogy a Balaton felé a forgalom nagyon erős lesz az autópályán a kenutúra napján (is). Bocsánat, de az elkésőket nem tudjuk megvárni. A vízitúra végén a teleautó rendszerünk segítségével könnyen visszajutsz az autódhoz, hiszen már lesz a napi célban (Tótszerdahelyen) autó vagy autók, ami(k) visszareppenti(k) a sofőröket a Muraszeményen (azon belül Alsószemenyén) hagyott kocsihoz.  (Az útvonal-változtatás jogát fenntartjuk)


3. napi Mura kenutúra: Tótszerdahely - Őrtilos, 22 km 
mura-2332.jpg9:30-kor Murakeresztúron a vasútállomás parkolójában találkozunk. A teleautó rendszernek köszönhetően a logisztika olcsó lesz, és a lehető leggyorsabb. Az előző naphoz hasonlóan a találkozási helyről, amely - még egyszer, mert meglepőnek tűnhet, hiszen se nem az indulási, se nem az érkezési pont - minél kevesebb autóval megyünk fel a vízre szállás helyére Tótszerdahelyre. 
Ami pedig a Tótszerdahely és Őrtilos közötti 22 km-t illeti. Ez a Mura szakasz, ez a Mura kaland is pompás. A Mura - ha nem ez az első napod -  "ismét" - őrült muri lesz. De!
mura-vizitura-mura-molnari-12-.jpgMint mindig, ismét maximális odafigyelést kérünk szépen. Különösen igaz lesz ez akkor, amikor beakadt fák közelében jövünk le. Lehet, nem biztos, de lehet, hogy lesz olyan, hogy - a tanultak szerint - a biztonság érdekében háttal jövünk le, hiszen előre evezve, túl tudjuk lapátolni a sodrást, és meg tudjuk oldani, hogy ne hátráljunk be a mederbe akadt fákba. Mindezt a kenuban előre nézve, és hátrafelé evezve sokkal nehezebb lenne megoldani.

mura-vizitura-mi-101.jpg

Nyugi, ami leírva bonyolultnak tűnik, azt gyakoroljuk, és Te is, Ti is ügyesen meg fogjátok csinálni. Majdnem mindenki megtudja. Apropó, "mindenki". A Mura vízitúrára csak úszni (jól) tudó, csak az önmentés képességével bíró vízitúrázók jöhetnek. A Mura csak úgy biztonságos, ha a mozgásodban az alkati, fizikai adottságok nem korlátoznak. A gyors sodrás miatt a pihenőkkel, fövenyes relax-szal, több pisilési, napozási szünettel is 14:30 óra körül vége lesz a vízitúrának. Őrtilosról vonattal 7 perc alatt ugrunk fel Murakeresztúrra az ott parkoló kocsikhoz, és a Murakeresztúron parkoló autók segítenek a Tótszerdahelyen maradt kocsikhoz visszajutni a sofőröknek. Leírva bonyolult, a valóságban pofonegyszerű. 

 

4. napi Dráva-vízitúra: Őrtilos-Vízvár (45 km)

img_5029.jpegŐrtiloson (Őrtilos községben) a vasútállomás melletti parkolóban tudtok megállni, és az inci-finci Őrtilos egyetlen, eltéveszthetetlen, a vasútállomásnál lévő Dráva partján 9:30-kor találkozunk. 

 

 

img_5104.jpegA találkozás előtt szendvics-ebédhez az utolsó, nyilván nem egy Lidl, Tesco, Aldi választékot kínáló, kisboltos bevásárlási lehetőségetek Őrtilos Szentmihályhegyen lesz. (Szentmihályhegy Őrtiloshoz tartozik, de nem épültek össze). A napi tudnivalók után kérünk segítséget a kenuk trélerről történő levételében, naptejezés, bepakolás, wc után vízitúránk szinte a Mura és a Dráva találkozásánál kezdődik. A "szinte" azt jelenti, hogy kicsivel a torkolat alatt pattanunk a kenukba. Show time!

drava-vizitura-3321.jpgCsodás tájon, zátonyok között csalinkázunk. Az idő 90%-ában horvátországi kenutúra felér egy Tejút-galaxison kívüli vízitúrával. A tekintélyes sodrás segít a nagyobb napi adag teljesítésében, mindenesetre 45 kilométer a sodrással együtt sem semmi. Maratoni táv. Erre a szakaszra akkor jelentkezz(etek), ha a csapat minden tagja legalább "átlagos" kondíval rendelkezik.

20180715_143653.jpgHa pedig nem családi, vagy baráti túrán, hanem csapatépítésen vagytok, akkor a vegyes fizikai felkészültségű gárda esetén nagyon is célt érünk, hiszen legénységcserékkel a jobbak segítenek a kevésbé fénysebes kenuknak. A szakasz nem vészes, de - természetesen - mindenhol kell figyelni, Zákánynál pl. boritékolhatóan lesz egy veszélyesebb pont. A Botovoi-hídnál (a Zákányi-hídnál) a pilonok között pontosan a túravezető által mutatott helyen kell átjönni. 
zakany-utan.jpgAz ebédünket majd valamelyik fövenyen fogyasztjuk el. A Botovói-hídhoz hasonlóan, óvatosak leszünk a Répási-hídnál, a túratáv 30-ik kilométerénél. Vízvár előtt letérünk a főágról és felfedezünk egy hihetetlenül izgalmas fattyúágat, majd
érkezünk Vízvárra (191-es fkm). Az Őrtiloson hagyott kocsikhoz Vízvárról 40 perces vonatozással ugrik vissza vagy a családból mindenki 17 óra 58-kor, vagy csak a sofőrök. Ha csak a sofőrök, akkor az autó(k) utasaiért értelemszerűen fel kell menni Vízvárra. Mi azt javasoljuk, hogy a teljes család pattanjon vonatra.  

 

 

img_5088.jpeg5. nap: egy fenomenális vízitúra a Dráva menti ágakban (7-8-10 km)
Ha valaki csak ezen a napon kapcsolódik be a túrába, a kezdőknek, kevésbé rutinos, ill. gyors sodrásos folyókat eddig még nem, vagy keveset próbált kenuzóknak a Dráva vízitúra előtt betanítás. Vízváron, mégpedig Vízvár egyetlen Dráva-partján (a Dráva utca folytatásában) másodperc pontossággal 10 órakor találkozunk! 

drava-vizitura-5300118.jpg

Aki nem gyakorlott vízitúrás, azt kérjük, hogy 9-re jöjjön, wc, naptejezés után pontosan kezdjük az oktatást. Mindent megmutatunk, elmagyarázunk, újra és újra, lassan, többször megmutatunk, közben naptejezzetek. Aztán kiosztjuk a felszerelést, mentőmellényeket, vízre tesszük a hajókat. 
Aki a kezdőknek a vízre szállás után - tanulási szempontból pompás, sodrás nélküli (!!) - beöblösödésben kezdődik a gyakorlás.

img_5042.jpeg

Biztonságos a hely. Nem áll fenn annak a veszélye, hogy a Duna-Dráva torkolatnál, vagy a Fekete-tengernél érnénk utol, ha elsodródsz. 

 

Ahogy egyre ügyesebbek a legénységek, szép lassan készek vagyunk az indulásra és 10 órakor befutnak a profi kenusok is. Bepakolnak ők is a hajókba és indultunk. 
img_5018.jpegEszementen gyönyörű a táj, egyébként (ha voltál az első napon) ismét Horvátországban vagyunk. 

Bekukkantunk a kisebb ágakba, a legfestőibb részeken pedig elmegyünk koppanásig. 

Elképzelhetetlenül szép helyeken kacskaringózunk.

A nap során lesz/volt több megálló, pisilési és ebédszünet, mielőtt visszacsorgunk, visszalapátolgatunk Vízvárra az indulási helyre! 
img_5100.jpegOlyan gyönyörű volt a táj, hogy arra nincsenek szavak, olyan bónuszokkal, hogy a Dráva (más hazai folyóinkhoz képest, amit sajnos rondít a PET-palack tenger) úgy is tiszta, hogy nincs rajta szemétből álló uszadék.

14 óra körül lesz vége a túrának.

 


6. napi Dráva-kenutúra: vízitúra Vízvár és Barcs között (38 km)
vizvarhoz-kozel-332.jpg8 órakor logisztikázunk majd, a részleteket itt....

9 órakor kezdődik majd az újabb Dráva álom. Földöntúli tájon evezünk, tágas sóderpadok, méltóságteljes és a zátonyok közötti kanyarok után a Heresznyei-magaspartnál jó esetben szép számmal láthatunk parti fecskét és gyurgyalogot, amely a 6-7 tojásból álló fészekalját mélyen beássa a part falába. (A "szép számmal" kapcsán egy fájdalmas igazság. Még 10 éve is többezres állomány költött itt, ma már ennek csak töredéke fészkel.)
heresznye.jpgVízitúránk első hosszabb, nem csak wc-szünetes pihenője Heresznyénél (185 fkm) a bal parton lesz, ahol régebben "hivatalos" táborozóhely is volt.
Heresznye térségében nem kizárt a sóderbányászat. Ha igen, akkor figyelmet igényel az evezés, szigorúan a túravezető nyomvonalában kell haladni. 

A hosszabb pihenők mellett a nap során természetesen rövid wc-szünetet sokszor tartunk, hölgyek balra, urak jobbra... 

zakany-utan.jpg

Ebédszünet Babócsa, Jelkusnál majd újabb tervezett relax Jaminánál. 17:00 óra előtt érkezünk Barcsra. Az autók sofőrjei Barcsról busszal visszaugranak a Vízváron hagyott autókért.

 

 

 

 

7. napi Dráva-túra: Barcstól Szentborbásig evezünk (19 km)
drau-1657-resized.jpgMai vízitúránk Szentborbásig a Dráván 18-19-20 km. Azért írjuk, hogy akár 20 kilométer, mert menet közben izgi helyekre, szépséges oldalágakba is bekukkanthatunk. Barcs és Szentborbás között az első naphoz képest minimálisan lassabb a Dráva, de még mindig tisztességes tempóval hoz minket a víz. 9-kor logisztikázunk, minél több autót Szentborbásra telepítünk és a sofőrök a lehető legkevesebb autóval visszajönnek Barcsra a Dráva kenutúra starthelyére. 
drava-vizitura-szborbashz-kozel-4.jpgAz immár szokásos reggeli tájékoztató, wc, naptejezés, bemelegítés után 10:00-kor vízre szállunk és szállunk, repülünk, újabb szenzációs Dráva-szakaszon evezgetünk. Utunkba ejtjük a Csomoros-szigeti tanösvényt (149-es fkm), megpihenünk Drávatamásinál, és egy izgalmas, rejtélyes mellékágon - ha tudunk - beevezünk Tótújfalu felé, majd ebédszünet. 
szentborbashoz-kozel.jpg13:00 körül (de ne vegyél színházjegyet, tehát lehet, hogy a körül nagyon körülbelül) érkezünk Szentborbásra. Mivel reggel már az autók többségét ide telepítettük, Barcs érintésével a többség indul haza, ill. aki még marad, annak javasolunk egy kirándulást Felsőszentmártonba vagy Tótújfaluba. 

 

 

2023-plitvice.jpg

A mi kedvencünk Felsőszentmárton, ahol elvétve még hallani horvát szavakat az utcán, és ahol megnézheted az Ormánság egyik különlegességét, a talpasházat. Aki még ezek után is friss, annak egy késő délutáni (akár bringa (!)) útvonalba bevehető Markóc, egy kis ránézés a mocsárra. Mivel Barcsnál (is) van híd, át is ugorhatsz Horvátországba, vagy ha a Dráva vízitúra egy hosszabb vakáció része, akkor lehet, hogy még ma este a magyar oldalon éjszakázol, és holnap már a Horvát tengerparton vagy Plitvicénél vagy. 
drava.jpgVacsora: megint csak az arra esetre, ha még maradsz a Dráva túra után ... a vacsora lehet rendelt hami Szentborbáson a vízháznál a Dráva-parton. Házi kolbász és hurka, vegyes savanyú, héjában sült krumpli, idénygyümölcs, a vegetáriánusoknak csőben sült cukkinis tészta reszelt kecskesajttal, idénygyümölcs. Durván jók. 

 

Túradíjak
Hívj, +36209342760minden kérdésre szívesen válaszolunk, továbbá a Mura-evezés tervezett időpontja függvényében mondjuk (és term. e-mailben át is küldjük) a túradíj összegét.
 

Jelentkezés a Mura vízitúrára
mura-vizitura-45-.jpg1. Először is kérünk szépen egy hívást a következő számon: ​
+36209342760

Egyeztessünk (időpont, létszám, időtartam, közlekedés, szállás- és étkezés, vízitúrás gyakorlat, a résztvevők....). Kérjük az általános szerződési és részvételi feltételek, és a "mit kell hozni" részek alapos elolvasását, majd ezek elfogadása esetén a jelentkezési lap átküldését a raba_vizitura@yahoo.com e-mail címre. (Igen, a Mura+Dráva kenutúráink esetén is kérjük nyugodtan használd a raba_vizitura@yahoo.com e-mailünket, a Mura és Dráva vízitúráinknak nincs külön e-mail címe)
mura-vizitura-6555-.jpgVisszaigazolást küldünk és a visszaigazolást követően (tehát kizárólag az írásos vísszaigazolás után) kérjük a Mura túradíj utalását.  
(MediaComm Kft., 12001008-00106900-00100007).
A banki utalás során a banki közlemény rovatba kérjük szépen a vízitúrára jelentkező számlázási címét irányítószámmal, a kenutúra időpontját (hónap, kezdőnap és utolsó nap) és a vízitúra helyét (tehát a Mura+Drávát) beírni.

Pl. 6442 Cseresfalu, Ady út 99. 2026. július 20-26. Mura + Dráva vízitúra